af Cecilie Bodholdt Pedersen

Optimer samarbejdet og øg produktiviteten med Microsoft Teams-integration til SuccessFactors

Effektivt samarbejde og strømlinet kommunikation er i dag essentielt for enhver organisations succes. Derfor har SAP og Microsoft udviklet en spændende integration mellem deres platforme, SAP SuccessFactors og Microsoft Teams. Denne integration bringer en række fordele med sig, der giver virksomheder mulighed for at fremme bedre teamwork, forbedre produktiviteten og drive den overordnede organisatoriske succes. I denne blog vil vi udforske fordelene ved den nye Microsoft Teams-integration til SAP SuccessFactors.

Skab en feedbackkultur, forbedr samarbejdet og fasthold talent

Først og fremmest skaber integrationen mellem Microsoft Teams og SAP SuccessFactors en problemfri bro for dine medarbejdere til at give og modtage feedback. Når feedback gives og modtages rettidigt, fremmer det personlig vækst, forfiner færdigheder og fremmer selvbevidsthed. Det driver kontinuerlig forbedring, fremmer effektiv kommunikation, opbygger stærkere relationer og giver værdifulde indsigter, der kan hjælpe innovation og succes på vej.

Især den yngre generation er vokset op med konstant feedback og validering, særligt formet af sociale medier og digitale forbindelser. De forventer feedback fra deres arbejdsgivere som en integreret del af deres professionelle vækst. Tidlig og konstruktiv feedback giver dem en følelse af retning, hjælper dem med at forstå deres styrker og forbedringsområder og gør det muligt for dem at afstemme deres mål med organisationens forventninger. På denne måde kan det hjælpe organisationen med at tiltrække og fastholde det yngre talent.

Denne del af integrationen er til organisationer, der har aktiveret SuccessFactors Continuous Performance Management. Integrationen fremmer ikke kun vidensdeling gennem feedback, men skaber også samhørighed i teams, hvilket i sidste ende driver innovation og øger produktiviteten. Desuden hjælper det medarbejdere med at vise den feedback, de har modtaget, da al denne feedback kan opfanges i en Performance-formular, som deres ledere kan se.

Problemfri kommunikation

For det andet er effektiv kommunikation fundamentet for succesfuldt teamwork. Integrationen mellem Microsoft Teams og SuccessFactors muliggør problemfri kommunikation mellem medarbejdere, ledere, HR osv. Teams’ chatfunktion kan nu nemlig tilgås direkte via din SAP SuccessFactors-instans, hvilket fremmer effektiv kommunikation, nedbryder siloer og sikrer, at alle forbliver forbundet og informeret, uanset deres fysiske placering. Forbedret kommunikation fører til bedre beslutningstagning, reduceret antal af misforståelser og dermed en mere engageret arbejdsstyrke.

Integreret læring og udvikling

Endelig forbedrer integrationen af Microsoft Teams og SuccessFactors også læring og udviklingsinitiativer i organisationerne. Ud over at det allerede er muligt at planlægge virtuelle Teams-lektioner gennem SuccessFactors kan organisationer med SuccessFactors Learning Management nu også sende påmindelser om læring og kurser gennem Teams. Dette inkluderer anmodninger om tilmelding, der afventer godkendelse fra lederen, men også påmindelser til medarbejdere, der snart skal fuldføre tildelte kurser – alt dette uden at medarbejderne behøver at gå ind i SuccessFactors først. Denne integration fremmer dermed en kultur med kontinuerlig læring, giver medarbejdere mulighed for at udvikle nye færdigheder og forbedrer den overordnede professionelle vækst.

For at opsummere – og næste skridt

Denne integration mellem Teams og SuccessFactors forenkler medarbejdernes daglige arbejdsliv og eliminerer behovet for at skifte mellem flere applikationer. Den strømliner derfor processer, sparer tid og sikrer, at vigtige læringsopgaver bliver udført rettidigt, samt at feedback kan gives og modtages problemfrit uden at forstyrre medarbejdernes arbejde. Dette forbedrer ikke kun produktiviteten, men reducerer også administrativt arbejde og behovet for kontrol.

Integrationen mellem Microsoft Teams og SuccessFactors markerer et betydeligt skridt fremad i at give organisationer mulighed for at fremme samarbejde og øge produktiviteten. Ved at udnytte funktionerne og mulighederne i begge platforme kan virksomheder fremme forbedret samarbejde, forenkle arbejdsgange, forbedre kommunikationen og muliggøre læring og udvikling. Denne integration giver dermed organisationer mulighed for at skabe en sammenhængende og engageret arbejdsstyrke, hvilket fører til forbedret effektivitet, innovation og generel succes. Ved at omfavne denne integration kan man nemmere tilpasse sig de konstant skiftende behov i den moderne arbejdsplads og opnå en konkurrencemæssig fordel i dagens forretningslandskab.

Dette er kun det første skridt i det, vi forventer at være en stor ændring i måden, vi arbejder dagligt med SuccessFactors på – fokus er at holde medarbejderne i deres arbejdsflow og dermed gøre deres arbejdsliv nemmere og mere bekvemt.

Cecilie Bodholdt Pedersen

Cecilie Bodholdt Pedersen

Consultant

Kontakt mig eller mine kolleger hos 2BM for mere information om hvordan 2BM kan hjælpe dig.

Giv os et kald på 35 55 55 90 eller send os en besked

35 55 55 75