Mobil service

 

Om DSB

DSB er en uafhængig, offentlig virksomhed ejet af Transportministeriet, som transporterer mere end 195 millioner passagerer hvert år. Koncernen DSB har en årlig omsætning på cirka 10 milliarder kroner.

Udfordringen

Servicering af tog er en udfordrende opgave, som udføres af faglærte, selvledende serviceteknikere. Tit er togene kun på serviceværkstedet i en halv time, før der er brug for dem andre steder. Toge er lange, og det tager tid at gå fra den ene ende til den anden, og serviceringen er styret af strenge sikkerhedsregler. DSB ville gerne af med deres papirbaserede serviceringsproces og give deres medarbejdere:

  • En bedre måde at administrere tid på
  • Den nyeste information lige ved hånden
  • Hurtig adgang til opdaterede arbejds- og serviceinstruktioner og teknisk dokumentation.

Alle de ovenfor nævnte ting ville begrænse antallet af overflødige trin og frigøre mere tid til at udføre serviceopgaver. Løsningen skulle kunne integreres med SAP PM, være på dansk og tilpasset DSB’s serviceprocesser.

Løsningen

SAP Work Manager giver serviceteknikerne de nødvendige værktøjer, så de effektivt kan inspicere, servicere og reparere materiellet. 2BM hjalp DSB med at implementere og tilpasse standardløsningen, så den opfylder DSB’s behov.

 

R

Bedre og hurtigere servicering af tog

+

Hurtig og nøjagtig data-feedback og øget datakvalitet

Standardløsning

l

Reduktion af ukorrekte data qua færre manuelle processer og indtastninger.

Share This