SAP Ferielov

Den nye ferielov

Ny dansk ferielov til SAP

 

 

Vi tilbyder en standard løsning til håndtering af den nye ferielov til SAP-kunder. Løsningen kan både anvendes med KMD Nettoløn ligesom den fungerer for kunder, som har andre interface løsninger, f.eks. til Statens Lønsystem (SLS) eller andre eksterne lønservice leverandører.

Som kunde kan du vælge mellem to teknisk forskellige løsninger, afhængig af hvad der passer bedst til din nuværende SAP-tid løsning.

Model A – DANSK FERIELOV I TIDSREGISTRERING

Med denne løsning vil der tilføjes en DK-FERIE-beregner som en ”enhancement” til SAPs tidsmodul, så ferieplanlægning i fremtiden sker med hensyntagen til kvoter og andre godkendte ferieregistreringer, men uden at der skal køres tidsevaluering i fremtiden. Dette er en simpel løsning som bygger på SAP standard metodik fra andre nordiske lande. Denne løsning er fordelagtig hos kunder med komplekse tidsløsninger og mange regler indbygget i tidsevalueringen.

Model B – DANSK FERIELOV MED TIDSEVALUERING I FREMTID

Dette er en løsning med tidsevaluering i fremtid, så kvoteopbygning foretages i tidsevalueringsskemaet via tidsevalueringen. Grundprincippet omkring samtidighedsferie, som den nye lov bygger på, skabes altså ved at beregne planlagt arbejde i fremtiden og opbygge kvoterne, således der kan planlægges ferie i fremtid uden at kvoterne går i negativ, og det er uoverskueligt for såvel medarbejder som ledelse. Denne løsning kan være en fordel for kunder, som har et simpelt tidsevalueringsskema.

Ferielov apps

Både Model A og Model B opfylder lovkravene til den nye ferielov og kommer med procedurer og anbefalinger for håndtering af ferie i overgangsperioden, samt anbefalinger til virksomhedens retningslinjer for administration af den nye ferielov.

Som et tillæg til ovenstående tilbydes også to apps, som forenkler ferieadministrationen for medarbejdere og ledere både i overgangsordningen og fremadrettet. Disse apps kan købes sammen med løsningen som beskrevet ovenfor – eller som selvstændige apps, der tilføjes til den ferielov løsning, som er opsat for din virksomhed.

Du kan læse mere om de to apps her.

Udfyld nedenstående kontaktformular og modtag en online præsentation af løsningen.

Få en online præsentation af løsningen her

Du kan også give os et kald på 35 55 55 75

Relaterede Cases

Case: SuccessFactors Big Suite

CPH anvendte en bred vifte af IT-systemer til at understøtte HR-processer i den årlige HR-cyklus. Det gjorde dem ude af stand til at køre headcount rapport med HR-processer udført på forskellige måder.

Case: Nyt lønningssystem i SAP

Kundens eksisterende lønningssystem løb tør for support i Danmark på grund af manglende tekniske opgraderings- muligheder – derfor implementerede 2BM en integreret SAP Payroll-løsning.

Case: Upgrade af SAP Portal

I alle JYSK-butikker verden over bruges JYSK HR Portal og løsningen var forældet. 2BM fik implementeret en komplet HR Renewal-løsning, som har erstattet JYSKs aldrende SAP Portal-løsning.

Relaterede Blogs

Projektacceleratorer i SuccessFactors implementeringer

Læs mere om, hvordan du kan realisere det fulde potentiale ved en SuccessFactors implementering og undgå faldgruber.

Stroppetur for akademikere

Som mange andre af virksomhedens processer som indkøb, vedligeholdelse, lagerstyring osv. får onboarding bare ikke samme opmærksomhed. Men der er penge og prestige i, ikke alene at få en medarbejder produktiv så hurtigt som muligt, men også at få medarbejderen til at føle sig velkommen og ønsket. Med Onboarding 2.0 lukker SuccessFactors hullet mellem en succesfuld rekruttering og en forberedt opstart i organisationen.

Hvordan dit valg af SuccessFactors partner hænger sammen med udbuddet af marmelade

Hvert kvartal kommer der en ny SuccessFactors release med mellem 200 og 300 nye features. For rigtigt mange kunder, kan dette virke overvældende, derfor lister vi her en række anbefalinger til, hvordan disse releases bedst håndteres.

Hvad vi mistede undervejs

For en rum tid siden, talte jeg om vigtigheden af forandringsledelse i et IT-projekt. Den sædvanlige plade. Den sikre holdning. ”Vi skal hjælpe organisationen og medarbejdere igennem den forestående forandring og bla bla bla”. Hvem kan være uenig? Heldigvis én. Hvorfor skal vi egentlig det?

HCM er lagt i graven – sig velkommen til…HXM (Human Experience Management)

Dette var det helt centrale budskab på årets SuccessConnect i kasinoernes hjemby; Las Vegas. 200 af de allermest profilerede CEO’s verden over var blevet enige om at ”shareholder value no longer is the main objective”.

Rekruttering i en ny tidsalder

Digitalisering og virtuelt arbejde. To elementer der er essentielle for os i disse tider. Hvordan bruger vi vores egne udviklede digitale kompetencer til effektivisering af arbejdsopgaver og processer?

Forstå Design Thinking og hvordan det kan skabe værdi for dig

Design Thinking er ved at blive et slagord, og virksomheder i forskellige brancher har eller er begyndt at inkorporere metoden i deres forretning.

Hvorfor jeg ville ansætte min mor

Det har været akavet. Det har været pinligt. Og måske skulle jeg ikke have gjort det. Men det har været mig magtpåliggende at forsøge at overbevise ledelsen de steder, jeg har arbejdet, om at ansætte min mor. Jeg er sikker på, at du kan forestille dig ledelsens reaktioner, der gik fra et løftet øjenbryn til et udtryk, der sagde: ”manden er kugleskør”.

Relaterede Events

Ingen resultater fundet

Siden du anmodede om kunne ikke findes. Prøv at præciser din søgning, eller brug navigationen ovenfor til at lokalisere indlægget.

Lignende produkter

København

Livjægergade 17

2100 København Ø

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.dk

KORT

KONTAKT OS

Aarhus

INCUBA / Åbogade 15

8200 Aarhus N

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.dk

KORT

KONTAKT OS

Malmö

Jungmansgaten 12

211 19 Malmö

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.dk

KORT

KONTAKT OS

Call Now Button35 55 55 75