SAP Ferielov

Den nye ferielov

Ny dansk ferielov til SAP

 

 

Vi tilbyder en standard løsning til håndtering af den nye ferielov til SAP-kunder. Løsningen kan både anvendes med KMD Nettoløn ligesom den fungerer for kunder, som har andre interface løsninger, f.eks. til Statens Lønsystem (SLS) eller andre eksterne lønservice leverandører.

Som kunde kan du vælge mellem to teknisk forskellige løsninger, afhængig af hvad der passer bedst til din nuværende SAP-tid løsning.

Model A – DANSK FERIELOV I TIDSREGISTRERING

Med denne løsning vil der tilføjes en DK-FERIE-beregner som en ”enhancement” til SAPs tidsmodul, så ferieplanlægning i fremtiden sker med hensyntagen til kvoter og andre godkendte ferieregistreringer, men uden at der skal køres tidsevaluering i fremtiden. Dette er en simpel løsning som bygger på SAP standard metodik fra andre nordiske lande. Denne løsning er fordelagtig hos kunder med komplekse tidsløsninger og mange regler indbygget i tidsevalueringen.

Model B – DANSK FERIELOV MED TIDSEVALUERING I FREMTID

Dette er en løsning med tidsevaluering i fremtid, så kvoteopbygning foretages i tidsevalueringsskemaet via tidsevalueringen. Grundprincippet omkring samtidighedsferie, som den nye lov bygger på, skabes altså ved at beregne planlagt arbejde i fremtiden og opbygge kvoterne, således der kan planlægges ferie i fremtid uden at kvoterne går i negativ, og det er uoverskueligt for såvel medarbejder som ledelse. Denne løsning kan være en fordel for kunder, som har et simpelt tidsevalueringsskema.

Ferielov apps

Både Model A og Model B opfylder lovkravene til den nye ferielov og kommer med procedurer og anbefalinger for håndtering af ferie i overgangsperioden, samt anbefalinger til virksomhedens retningslinjer for administration af den nye ferielov.

Som et tillæg til ovenstående tilbydes også to apps, som forenkler ferieadministrationen for medarbejdere og ledere både i overgangsordningen og fremadrettet. Disse apps kan købes sammen med løsningen som beskrevet ovenfor – eller som selvstændige apps, der tilføjes til den ferielov løsning, som er opsat for din virksomhed.

Du kan læse mere om de to apps her.

Udfyld nedenstående kontaktformular og modtag en online præsentation af løsningen.

Få en online præsentation af løsningen her

Du kan også give os et kald på 35 55 55 75

Relaterede Cases

Case: SuccessFactors Big Suite

CPH anvendte en bred vifte af IT-systemer til at understøtte HR-processer i den årlige HR-cyklus. Det gjorde dem ude af stand til at køre headcount rapport med HR-processer udført på forskellige måder.

Case: Nyt lønningssystem i SAP

Kundens eksisterende lønningssystem løb tør for support i Danmark på grund af manglende tekniske opgraderings- muligheder – derfor implementerede 2BM en integreret SAP Payroll-løsning.

Case: Upgrade af SAP Portal

I alle JYSK-butikker verden over bruges JYSK HR Portal og løsningen var forældet. 2BM fik implementeret en komplet HR Renewal-løsning, som har erstattet JYSKs aldrende SAP Portal-løsning.

Relaterede Blogs

Hvordan dit valg af SuccessFactors partner hænger sammen med udbuddet af marmelade

Hvert kvartal kommer der en ny SuccessFactors release med mellem 200 og 300 nye features. For rigtigt mange kunder, kan dette virke overvældende, derfor lister vi her en række anbefalinger til, hvordan disse releases bedst håndteres.

Projektacceleratorer i SuccessFactors implementeringer

Læs mere om, hvordan du kan realisere det fulde potentiale ved en SuccessFactors implementering og undgå faldgruber.

Stroppetur for akademikere

Som mange andre af virksomhedens processer som indkøb, vedligeholdelse, lagerstyring osv. får onboarding bare ikke samme opmærksomhed. Men der er penge og prestige i, ikke alene at få en medarbejder produktiv så hurtigt som muligt, men også at få medarbejderen til at føle sig velkommen og ønsket. Med Onboarding 2.0 lukker SuccessFactors hullet mellem en succesfuld rekruttering og en forberedt opstart i organisationen.

HCM er lagt i graven – sig velkommen til…HXM (Human Experience Management)

Dette var det helt centrale budskab på årets SuccessConnect i kasinoernes hjemby; Las Vegas. 200 af de allermest profilerede CEO’s verden over var blevet enige om at ”shareholder value no longer is the main objective”.

Hvad vi mistede undervejs

For en rum tid siden, talte jeg om vigtigheden af forandringsledelse i et IT-projekt. Den sædvanlige plade. Den sikre holdning. ”Vi skal hjælpe organisationen og medarbejdere igennem den forestående forandring og bla bla bla”. Hvem kan være uenig? Heldigvis én. Hvorfor skal vi egentlig det?

Relaterede Events

Ingen resultater fundet

Siden du anmodede om kunne ikke findes. Prøv at præciser din søgning, eller brug navigationen ovenfor til at lokalisere indlægget.

Lignende produkter

  • Lars Bork Dylander – 50 år

    Stifter og CEO i SAP-huset 2BM, Lars Bork Dylander, fylder 50 år. Han har altid været drevet af sin begejstring for mulighederne i IT og ny teknologi, men han ved også, hvordan man svinger en hammer.

  • Industriens Danmark med Berlingske

    Mange større industrivirksomheder har endnu ikke taget det store spring ind i den digitale verden. 2BM Software tilbyder mobile applikationer, der sparer tid og ressourcer til vedligeholdelse i industrien, hvilket både er en god business case og et miljørigtigt valg

  • The Big Why webinar 04.06.2020

    Gense vores webinar ‘The Big Why’, hvor 2BM og Dansk Erhverv giver deres bud på hvorfor digital transformation ikke kan vente til i morgen.

  • ”Digitalisering af erhvervslivet” med Berlingske

    På bare få måneder viste coronakrisen os alle, hvilke effekter digitalisering har på både dem der accepterer det, og dem der venter for længe, ​​idet de fremhævede tendenser viser, hvor vigtig digitalisering er, og hvorfor den ikke kan vente til i morgen. Det moderne ERP-system er vores nye intelligente assistent, der skaber et overblik og hjælper os med at tage sunde strategiske beslutninger.

  • World-Class Maintenance forbedrer sikkerheden i produktionsvirksomheder

    Stadig flere produktionsvirksomheder ser sammenhængen mellem digitalisering af vedligeholdelsesprocesser og øget sikkerhed. Lær sådan kan World-Class Maintenance forbedre sikkerheden i produktionsvirksomheder.

  • Case: GPS Tracking & Logbook

    2BM har for Banedanmark implementeret en GPS-sporingsløsning, som udstyrede alle servicevogne med GPS-modtagere og mobil datakommunikation, som giver et præcist og altid opdateret datasæt.

  • 2BM vækster og udvider med inspirerende rammer

    SAP-huset 2BM, der nu er en del af SOA People, har fordoblet sine lokaler i de historiske bygninger i Livjægergade midt i København.

  • SAP Identity Authentication Service webinar

    I en verden, hvor vigtigheden af ​​cybersikkerhed øges fra time til time, er vi glade for at introducere SAP’s nye Identity Authentication Service (SAP-IAS), der er en sand innovation fra SAP

  • Webinar: Fremtiden for SAP HCM

    Vi afholder endnu engang et event med klassisk SAP HCM i fokus. Deltag i vores webinar med andre i samme båd om fremtiden for SAP HCM.

København

Livjægergade 17

2100 København Ø

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.dk

KORT

KONTAKT OS

Aarhus

INCUBA / Åbogade 15

8200 Aarhus N

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.dk

KORT

KONTAKT OS

Malmö

Jungmansgaten 12

211 19 Malmö

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.dk

KORT

KONTAKT OS

35 55 55 75