SAP Ferielov

Den nye ferielov

Ny dansk ferielov til SAP

 

 

Vi tilbyder en standard løsning til håndtering af den nye ferielov til SAP-kunder. Løsningen kan både anvendes med KMD Nettoløn ligesom den fungerer for kunder, som har andre interface løsninger, f.eks. til Statens Lønsystem (SLS) eller andre eksterne lønservice leverandører.

Som kunde kan du vælge mellem to teknisk forskellige løsninger, afhængig af hvad der passer bedst til din nuværende SAP-tid løsning.

Model A – DANSK FERIELOV I TIDSREGISTRERING

Med denne løsning vil der tilføjes en DK-FERIE-beregner som en ”enhancement” til SAPs tidsmodul, så ferieplanlægning i fremtiden sker med hensyntagen til kvoter og andre godkendte ferieregistreringer, men uden at der skal køres tidsevaluering i fremtiden. Dette er en simpel løsning som bygger på SAP standard metodik fra andre nordiske lande. Denne løsning er fordelagtig hos kunder med komplekse tidsløsninger og mange regler indbygget i tidsevalueringen.

Model B – DANSK FERIELOV MED TIDSEVALUERING I FREMTID

Dette er en løsning med tidsevaluering i fremtid, så kvoteopbygning foretages i tidsevalueringsskemaet via tidsevalueringen. Grundprincippet omkring samtidighedsferie, som den nye lov bygger på, skabes altså ved at beregne planlagt arbejde i fremtiden og opbygge kvoterne, således der kan planlægges ferie i fremtid uden at kvoterne går i negativ, og det er uoverskueligt for såvel medarbejder som ledelse. Denne løsning kan være en fordel for kunder, som har et simpelt tidsevalueringsskema.

Ferielov apps

Både Model A og Model B opfylder lovkravene til den nye ferielov og kommer med procedurer og anbefalinger for håndtering af ferie i overgangsperioden, samt anbefalinger til virksomhedens retningslinjer for administration af den nye ferielov.

Som et tillæg til ovenstående tilbydes også to apps, som forenkler ferieadministrationen for medarbejdere og ledere både i overgangsordningen og fremadrettet. Disse apps kan købes sammen med løsningen som beskrevet ovenfor – eller som selvstændige apps, der tilføjes til den ferielov løsning, som er opsat for din virksomhed.

Du kan læse mere om de to apps her.

Udfyld nedenstående kontaktformular og modtag en online præsentation af løsningen.

Få en online præsentation af løsningen her

Du kan også give os et kald på 35 55 55 75

Relaterede Cases

Case: Nyt lønningssystem i SAP

Kundens eksisterende lønningssystem løb tør for support i Danmark på grund af manglende tekniske opgraderings- muligheder – derfor implementerede 2BM en integreret SAP Payroll-løsning.

Case: Upgrade af SAP Portal

I alle JYSK-butikker verden over bruges JYSK HR Portal og løsningen var forældet. 2BM fik implementeret en komplet HR Renewal-løsning, som har erstattet JYSKs aldrende SAP Portal-løsning.

Case: SuccessFactors Big Suite

CPH anvendte en bred vifte af IT-systemer til at understøtte HR-processer i den årlige HR-cyklus. Det gjorde dem ude af stand til at køre headcount rapport med HR-processer udført på forskellige måder.

Relaterede Blogs

Hvordan dit valg af SuccessFactors partner hænger sammen med udbuddet af marmelade

Hvert kvartal kommer der en ny SuccessFactors release med mellem 200 og 300 nye features. For rigtigt mange kunder, kan dette virke overvældende, derfor lister vi her en række anbefalinger til, hvordan disse releases bedst håndteres.

Projektacceleratorer i SuccessFactors implementeringer

Læs mere om, hvordan du kan realisere det fulde potentiale ved en SuccessFactors implementering og undgå faldgruber.

HCM er lagt i graven – sig velkommen til…HXM (Human Experience Management)

Dette var det helt centrale budskab på årets SuccessConnect i kasinoernes hjemby; Las Vegas. 200 af de allermest profilerede CEO’s verden over var blevet enige om at ”shareholder value no longer is the main objective”.

Hvad vi mistede undervejs

For en rum tid siden, talte jeg om vigtigheden af forandringsledelse i et IT-projekt. Den sædvanlige plade. Den sikre holdning. ”Vi skal hjælpe organisationen og medarbejdere igennem den forestående forandring og bla bla bla”. Hvem kan være uenig? Heldigvis én. Hvorfor skal vi egentlig det?

Stroppetur for akademikere

Som mange andre af virksomhedens processer som indkøb, vedligeholdelse, lagerstyring osv. får onboarding bare ikke samme opmærksomhed. Men der er penge og prestige i, ikke alene at få en medarbejder produktiv så hurtigt som muligt, men også at få medarbejderen til at føle sig velkommen og ønsket. Med Onboarding 2.0 lukker SuccessFactors hullet mellem en succesfuld rekruttering og en forberedt opstart i organisationen.

Relaterede Events

Ingen resultater fundet

Siden du anmodede om kunne ikke findes. Prøv at præciser din søgning, eller brug navigationen ovenfor til at lokalisere indlægget.

Lignende produkter

  • DDV 20 års jubilæum i el-netværket

    DDV’s el-netværk har eksisteret i 20 år og det er en stor bedrift, vi gerne vil fejre.

  • Ny salgsdirektør i 2BM

    Med Karina Vittrup som ny salgsdirektør ruster et af Danmarks største SAP-huse, 2BM, sig til den digitale transformation, som 2BMs kunder står overfor.

  • Optimér din HR-indsats med AI og dine data

    Når dygtige, erfarne medarbejdere forlader en virksomhed, tager de både viden og omsætning med sig. Med en ny AI-baseret applikation til SAP, vil 2BM hjælpe virksomheder med at skabe et effektivt fasthol- delsessystem, som ved at udnytte virksomhedens historiske HR-data kan estimere, hvem der er i risiko for at sige op – og hvorfor.

  • 2BM vækster og udvider med inspirerende rammer

    SAP-huset 2BM, der nu er en del af SOA People, har fordoblet sine lokaler i de historiske bygninger i Livjægergade midt i København.

  • Et vellykket HR-system skal styrke forretningen

    I den moderne, intelligente virksomhed er målet at gøre HR-funktionen til en partner for forretningen. Det kræver et HR-system, som tager højde for den enkelte virksomheds behov, pointerer SAP-huset 2BM. Standardmodeller og best practice kan ikke stå alene. Konkurrencefordelen ligger i tilpasningen.

  • Quality Policy

    2BM’s primary service is consulting, education, support and development related to SAP Business Suite.

  • Hvorfor skal andre administrere vores løn?

    Der er mange gevinster ved at outsource lønfunktionen. Forklarer medarbejdere fra 2BM’s Service Center, hvordan de hver dag hjælper både små og store virksomheder med at sikre korrekt løn

  • Case: Mobil Service

    Servicering af tog er en udfordrende opgave. DSB ville gerne af med deres papirbaserede serviceringsproces og begrænse antallet af overflødige trin samt frigøre mere tid til serviceopgaver.

  • Pandemien har effektiviseret SAP-hus

    Corona forhindrede 2BM i at indfri sine vækstambitioner i 2020, men samtidig har et tvungent digitalt arbejdsliv sat positive aftryk på resultatsiden.

København

Livjægergade 17

2100 København Ø

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.dk

KORT

KONTAKT OS

Aarhus

INCUBA / Åbogade 15

8200 Aarhus N

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.dk

KORT

KONTAKT OS

Malmö

Jungmansgaten 12

211 19 Malmö

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.dk

KORT

KONTAKT OS

35 55 55 75