JYSK

Opgradering af global SAP Portal brugergrænseflade (UI) til ny brugeroplevelse (UX) baseret på HR Renewal og UI5-teknologier

Om Jysk

JYSK er en global detailhandelskæde, som sælger ”alt til hjemmet”. JYSK ejes af Lars Larsen, som åbnede sin første butik i Aarhus tilbage i 1979. Siden er JYSK vokset til at være en global koncern kendt som JYSK GROUP, der er organiseret i følgende datterselskaber: JYSK NORDIC, JYSK FRANCHISE og DÄNISCHES BETTENLAGER.

JYSK GROUP har i dag mere end 2.300 butikker, 20.000 medarbejdere fordelt på 41 lande og en årlig omsætning på 2,9 milliarder euro.

Udfordringen

I alle JYSK-butikker verden over bruger medarbejderne JYSK HR Portal, og løsningen var ved at være gammel. Derfor havde JYSK planlagt en opgradering. Foruden den nye brugeroplevelse stillede opgraderingen flere krav:

  • Flersproget – brugerne skulle kunne tilgå løsningen på deres modersmål
  • Én løsning – selvom noget af forretningslogikken varierer lidt
  • Klar til fremtiden – mobil, SAP, Fiori, etc

Løsningen

2BM har implementeret en komplet HR Renewal-løsning, som erstatter JYSKs aldrende SAP Portal-løsning.
Den nye løsning er baseret på SAP’s avancerede teknologier som SAPUI5, Fiori og SAP NetWeaver Gateway.
Vi implementerede en ny brugeroplevelse baseret på SAP UI5-teknologier og SAP Suite Pagebuilder-teknologi.

Den samlede brugeroplevelse er bundet sammen med SAP Netweaver Business Client som front-end.
Løsningen er tilpasset brugernes behov, og resultatet er i overensstemmelse med JYSKs koncernprofilering.
En samlet simplificering af JYSKs forretningsprocesser og en generelt nemmere løsning for slutbrugeren såvel som lettere vedligehold for forretningsområdet.

Vigtige fordele:

  • SAP UI5 teknologi
  • Rollebaseret, som leveres via NWBC Html
  • Tematiseret for større koncernprofilering
  • Let af bruge, men med effektive egenskaber
  • Mere intuitiv løsning med færre klik.
SAP NetWeaver Business Client

Solutions

Share This