Outsourcing af lønadministration

Om kunden

I 2017 etablerede vores kunde sig i Danmark i forbindelse med en virksomhedsoverdragelse. Dette inkluderede overtagelse af ca. 400 medarbejdere og en allerede kørende SAP løsning, herunder SAP HR. En overtagelse af den kaliber kræver en meget stor indsats på alle områder, ikke mindst på de administrative. Hos vores kunde var der fra start stort fokus på, at medarbejderne skulle have en god oplevelse som nye medarbejdere i virksomheden. Et vigtigt element i dette var at sikre korrekt og effektiv lønbehandling fra dag ét og udbetaling til tiden. Ledelsen besluttede derfor, at der meget hurtigt skulle tages stilling til håndteringen af lønbehandlingen, og hvordan de skulle få supporteret deres eksisterende SAP KMD Nettoløn løsning. Hurtigt, besluttede ledelsen, at de ikke ville håndtere lønbehandlingen selv. Det var derfor nærliggende at undersøge markedet i Danmark, herunder de førende huse inden for ’outsourcing af lønbehandling’ i KMD Nettoløn løsningen.

Løsningen

Valget faldt på 2BM som ansvarlig for at varetage lønbehandlingen. Foruden at være førende SAP HR konsulenthus i Danmark, valgte virksomheden blandt andet 2BM som SAP Payroll og HR Partner, fordi vi leverer væg-til-væg support inden for SAP, SAP BPO lønbehandling (Business Process Outsourcing) samt vedligeholdelse af SAP KMD Nettoløn løsning. Vores kunde lagde også stor vægt på, at vi i 2BM allerede har et stort kendskab til den SAP HR løsning der blev overtaget i forbindelse med virksomhedsoverdragelsen. For vores kunde, var det også af stor betydning, at 2BMs BPO team kunne levere ydelserne på kundens eget SAP system, dvs. uden implementering af IT-løsninger. Der var således tale om en transition, der udelukkende krævede overdragelse af viden og processer til 2BM. Blandt andet derfor vægtede vores kunde også højt, at transitionen kunne gennemføres hurtigt, effektivt og fejlfrit. 2BM’s ydelser til kunden omfatter personale administration, styring af organisationsstruktur, håndtering af alle løninput, afvikling af selve lønbehandlingen, rapportering til SKAT og andre danske myndigheder, rapportering til finansafdelingen og meget mere.

Resultatet

Overtagelsen af de 400 medarbejdere krævede hurtig etablering af et lønkontor. Det var forbundet med store tidsmæssige udfordringer at etablere denne funktion i rette tid, hvorfor det var oplagt at se på muligheder for at vælge en partner, der hurtigt og effektivt kunne løse opgaven. I tæt samarbejde med kunden gennemførte vi transitionen over to kalendermåneder, og vi brugte ca. 10 arbejdsdage på at få overdraget ansvaret for lønbehandlingen. Transitionen forløb helt smertefrit, lønnen kører som den skal uden at medarbejderne har oplevet en forandring.

Hvorfor 2BM?
”2BM er en ideel partner for os i forhold til lønbehandling og vedligeholdelse af vores SAP HR løsning. 2BMs outsourcing koncept er baseret på, at lønbehandlingen foregår på vores eget SAP system. Løsningen krævede således ikke systemimplementering, hvilket har medvirket til, at transitionen var billig, effektiv og problemfri. Samtidig er det vigtigt for os, at 2BM også kan vedligeholde vores løsninger, f.eks. i forbindelse med ny lovgivning. Endelig kan 2BM levere SAP væg-til-væg support. Vi har oplevet 2BM som en engageret, professionel og effektiv partner.” Den kontraktansvarlige leder

Kunden

Vil du vide mere om outsourcing af lønadministration?

Ønsker du at vide mere om netop dette projekt, eller hvordan vi kan hjælpe din virksomhed?

Kontakt os i dag!

Giv os et kald på 35 55 55 75 eller send os en besked

11 + 8 =

Share This