Implementering af SAP HR, løn og medarbejderplanlægning

Udfordringen

For at fastholde sin førende position i et meget omskifteligt og konkurrencepræget marked bruger POST Danmark komplekse IT-værktøjer. De skal hjælpe med at understøtte forretningsprocesserne og sikre en altid tilstrækkelig IT-infrastruktur.

 POST Danmarks kritiske forretningsprocesser omfatter løn, tidsregistrering og planlægningssystemer, som spiller en vigtig rolle, når det daglige arbejde for mere end 26.000 medarbejdere skal styres og planlægges. Post Danmark besluttede at forny det underliggende system for disse kerneprocesser.

Løsningen

SAP skifteholdsplanlægning, tidsstyring og KMD Nettoløn blev tidligere styret af forskellige applikationer. Som resultat af projektet bliver alle processer nu håndteret i én enkelt SAP-løsning.

 Hovedmålene var at udbetale korrekt løn til alle ansatte samt gennemføre effektiv planlægning af den daglige levering af 11 millioner breve og pakker.

 Opfyldelsen af projektets hovedmål førte til konkrete besparelser, men vigtigere endnu, så førte det til bedre forretningsbeslutninger og præcis ledelsesinformation. Evalueringen af projektet viser, at det fulde mål er nået, og at alle besparelser er ført ud i livet.

Enkel løsning ud af fire

Daglige breve og pakker

Medarbejdere

Hvorfor 2BM?

Palle Rossil, kunde- og udviklingschef:

v

”Hele vejen igennem viste Logica og 2BM sig som meget kompetente og ansvarlige partnere. De har leveret dygtige ressourcer og behændigt undgået alle de fælder, der kan være i et IT-projekt.”

h

2BM blev valgt som implementeringspartner for SAP HR-delen – inklusive løn og medarbejderplanlægning -på grund af deres erfaring og talent for at implementere meget komplekse SAP HR-projekter.

Share This