SAP Ferielov apps

Apps til ny dansk ferielov i SAP

I forbindelse med overgangen til den nye ferielov og efter d. 1/9-2020, hvor den nye ferielov træder i kraft, så er der ekstra administration for medarbejdere og ledere i forbindelse med medarbejdernes anmodning om ferie og overførsel af ferie mellem ferieårene, samt ledernes godkendelse af samme.

For den enkelte virksomhed er der specifikke retningslinjer for, hvad virksomheden tilbyder medarbejderen, og hvordan det skal administreres i dagligdagen.

Fremadrettet er ferieadministrationen på mange måder som vi kender den i dag – dog er det lidt mere ”besværligt” at overskue hvilken ferie der er tilgængelig hvornår, da den ny ferielov bygger på ”samtidighedsferie”, ligesom det er forskelligt hvilke ordninger virksomhederne tilbyder medarbejdere i forbindelse med planlægning af ferien.

Det problem fjernes med brugen af 2BMs ferieapps, og gør det samtidig lettere for såvel medarbejdere som ledere – og ikke mindst lønkontoret – at overskue og administrere ferie.

De to apps er udviklet i samarbejde med vores SAP-kunder, og de vil tillade følgende muligheder:

✔ Overførsel af ferie – medarbejderens anmodning og lederens godkendelse

✔ Afholdelse af ferie – medarbejderens anmodning og lederens godkendelse

De to apps gør virksomhedens fremtidige administration overskuelig og nemt – og kan anvendes som ”løftestang” til at komme godt i gang med den nye ferielov.

Du kan læse mere om fordelene ved de to apps her – ligesom du kan bestille de to apps online via registreringsformular nedenfor.

Pris

Prisen for de 2 ferieapps afhænger af antal brugere og starter fra 5 kr. pr. bruger pr. måned.

Bestil de 2 ferie apps nedenfor.

Download

Bestilling af ferielov apps

Angiv dine oplysninger, og så vil vi kontakte dig med et godt tilbud på vores ferielov apps

Relaterede Cases

KONE – Hosting af ’on-premise’ SAP system hos 2BM

KONEs udfordringer ved at flytte deres SAP HCM løsning i skyen blev løst ved en hosting-løsning hos 2BM. Dette sikrede KONE flere besparelser.

Grundfos – SAP Fiori

Folk har vænnet sig til hastigheden og enkeltheden i forbrugerapps, så erhvervsbrugere forventer det samme af forretningssoftware. Desuden gør mobil teknologi som telefoners kameraer og sensorer det muligt for virksomheder at effektivisere processer. Traditionelt er SAP kun blevet brugt på PC, og dets ”retro” interface har længe været genstand for hektisk debat. SAP har for nylig lanceret flere nye UI-teknologier, heriblandt Fiori og skærm-personaer, for at give erhvervsbrugeren en bedre oplevelse. Men hvordan tager en virksomhed de nye teknologier i brug, og hvilken teknologi skal de vælge? Med mere end 300 Fiori-apps kan det være en udfordring at finde ud af, hvor man skal starte.

Ørsted – Fusion af lønsystemer

Ørsted blev skabt i 2006 gennem fusionen af seks større danske virksomheder: DONG, Elsam, Energi E2, Nesa, Københavns Energi og Frederiksberg Forsyning.

Det resulterede i et komplekst proces- og systemlandskab, som Ørsted var i gang med at strømline. En naturlig del af dette effektiviserings- og forbedringsprojekt var at sikre, at alle medarbejdere kan styres via den samme fælles SAP HCM-løsning; herunder udbetaling af løn, som førhen blev håndteret i fire forskellige systemer, hvoraf det ene ikke var SAP-baseret.

CPH – SuccessFactors Big Suite Implementering

Københavns Lufthavn anvendte en bred vifte af IT-systemer til at understøtte deres HR-processer i den årlige HR-cyklus. Dette gjorde dem ude af stand til at køre en headcount rapport med deres HR-processer udført på mange måder på tværs af virksomheden.

Post Danmark – SAP HR & Payroll

For at fastholde sin førende position i et meget omskifteligt og konkurrencepræget marked bruger POST Danmark komplekse IT-værktøjer. De skal hjælpe med at understøtte forretningsprocesserne og sikre en altid tilstrækkelig IT-infrastruktur.

Implementering af nyt lønsystem

Kundens eksisterende lønningssystem løb tør for support i Danmark på grund af manglende tekniske opgraderingsmuligheder – derfor implementerede 2BM en integreret SAP Payroll-løsning (KMD Nettoløn).

Jysk – Opgradering af global SAP Portal UI til ny UX

I alle JYSK-butikker verden over bruger medarbejderne JYSK HR Portal, og løsningen var ved at være gammel.

Relaterede Blogs

Hvorfor jeg ville ansætte min mor

Det har været akavet. Det har været pinligt. Og måske skulle jeg ikke have gjort det. Men det har været mig magtpåliggende at forsøge at overbevise ledelsen de steder, jeg har arbejdet, om at ansætte min mor. Jeg er sikker på, at du kan forestille dig ledelsens reaktioner, der gik fra et løftet øjenbryn til et udtryk, der sagde: ”manden er kugleskør”.

Stroppetur for akademikere

Som mange andre af virksomhedens processer som indkøb, vedligeholdelse, lagerstyring osv. får onboarding bare ikke samme opmærksomhed. Men der er penge og prestige i, ikke alene at få en medarbejder produktiv så hurtigt som muligt, men også at få medarbejderen til at føle sig velkommen og ønsket. Med Onboarding 2.0 lukker SuccessFactors hullet mellem en succesfuld rekruttering og en forberedt opstart i organisationen.

OPDATERET: No-deal Brexit

Virksomheder i EU der handler med Storbritannien, eller som er fysisk tilstede i Storbritannien, bør på nuværende tidspunkt have igangsat projekter, der sikrer, at deres ERP-system fortsat kan leve op til de ændrede legale krav, der møder dem den 31. oktober.

HCM er lagt i graven – sig velkommen til…HXM (Human Experience Management)

Dette var det helt centrale budskab på årets SuccessConnect i kasinoernes hjemby; Las Vegas. 200 af de allermest profilerede CEO’s verden over var blevet enige om at ”shareholder value no longer is the main objective”.

Hvordan dit valg af SuccessFactors partner hænger sammen med udbuddet af marmelade

Hvert kvartal kommer der en ny SuccessFactors release med mellem 200 og 300 nye features. For rigtigt mange kunder, kan dette virke overvældende, derfor lister vi her en række anbefalinger til, hvordan disse releases bedst håndteres.

Der er gået seks år siden SAP købte SuccessFactors – lad os evaluere … igen

Der er gået seks år siden SAP købte SuccessFactors – så hvad er der sket siden da? Først og fremmest er jeg gået fra at arbejde med on-premise til at arbejde med SuccessFactors, og jeg vil gøre mit bedste for at give en objektiv sammenligning og beskrivelse af nogle af SuccessFactors’ fordele og ulemper set med mine øjne.

Hvad vi mistede undervejs

For en rum tid siden, talte jeg om vigtigheden af forandringsledelse i et IT-projekt. Den sædvanlige plade. Den sikre holdning. ”Vi skal hjælpe organisationen og medarbejdere igennem den forestående forandring og bla bla bla”. Hvem kan være uenig? Heldigvis én. Hvorfor skal vi egentlig det?

Rekruttering i en ny tidsalder

Digitalisering og virtuelt arbejde. To elementer der er essentielle for os i disse tider. Hvordan bruger vi vores egne udviklede digitale kompetencer til effektivisering af arbejdsopgaver og processer?

Projektacceleratorer i SuccessFactors implementeringer

Læs mere om, hvordan du kan realisere det fulde potentiale ved en SuccessFactors implementering og undgå faldgruber.

Forstå Design Thinking og hvordan det kan skabe værdi for dig

Design Thinking er ved at blive et slagord, og virksomheder i forskellige brancher har eller er begyndt at inkorporere metoden i deres forretning.

Relaterede Events

Den nye ferielov – uden sved på panden

2BM & KMD inviterer til temadag om den nye ferielov. Her vil vi i samarbejde med Lundgrens bl.a. fortælle dig, hvordan den nye ferielov adskiller sig fra den gamle.

Ny bestyrelsesformand til 2BM

En af de 100 vigtigste kvinder i Danmark blev den 23. april 2019 valgt som bestyrelsesformand hos SAP Konsulenthuset 2BM A/S: Caroline Søeborg Ahlefeldt, seriel iværksætter, CEO og bestyrelsesformand for Donkey Republic A/S og bestyrelsesmedlem hos Hartmanns A/S, Aarhus Universitet og Copenhagen Contemporary m.fl.

Lignende produkter

København

Livjægergade 17

2100 København Ø

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.com

KORT

KONTAKT OS

Aarhus

INCUBA / Åbogade 15

8200 Aarhus N

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.com

KORT

KONTAKT OS

Malmö

Jungmansgaten 12

211 19 Malmö

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.com

KORT

KONTAKT OS

Share This