SAP Ferielov

Den nye ferielov

Ny dansk ferielov til SAP

 

 

Vi tilbyder en standard løsning til håndtering af den nye ferielov til SAP-kunder. Løsningen kan både anvendes med KMD Nettoløn ligesom den fungerer for kunder, som har andre interface løsninger, f.eks. til Statens Lønsystem (SLS) eller andre eksterne lønservice leverandører.

Som kunde kan du vælge mellem to teknisk forskellige løsninger, afhængig af hvad der passer bedst til din nuværende SAP-tid løsning.

Model A – DANSK FERIELOV I TIDSREGISTRERING

Med denne løsning vil der tilføjes en DK-FERIE-beregner som en ”enhancement” til SAPs tidsmodul, så ferieplanlægning i fremtiden sker med hensyntagen til kvoter og andre godkendte ferieregistreringer, men uden at der skal køres tidsevaluering i fremtiden. Dette er en simpel løsning som bygger på SAP standard metodik fra andre nordiske lande. Denne løsning er fordelagtig hos kunder med komplekse tidsløsninger og mange regler indbygget i tidsevalueringen.

Model B – DANSK FERIELOV MED TIDSEVALUERING I FREMTID

Dette er en løsning med tidsevaluering i fremtid, så kvoteopbygning foretages i tidsevalueringsskemaet via tidsevalueringen. Grundprincippet omkring samtidighedsferie, som den nye lov bygger på, skabes altså ved at beregne planlagt arbejde i fremtiden og opbygge kvoterne, således der kan planlægges ferie i fremtid uden at kvoterne går i negativ, og det er uoverskueligt for såvel medarbejder som ledelse. Denne løsning kan være en fordel for kunder, som har et simpelt tidsevalueringsskema.

Ferielov apps

Både Model A og Model B opfylder lovkravene til den nye ferielov og kommer med procedurer og anbefalinger for håndtering af ferie i overgangsperioden, samt anbefalinger til virksomhedens retningslinjer for administration af den nye ferielov.

Som et tillæg til ovenstående tilbydes også to apps, som forenkler ferieadministrationen for medarbejdere og ledere både i overgangsordningen og fremadrettet. Disse apps kan købes sammen med løsningen som beskrevet ovenfor – eller som selvstændige apps, der tilføjes til den ferielov løsning, som er opsat for din virksomhed.

Du kan læse mere om de to apps her.

Udfyld nedenstående kontaktformular og modtag en online præsentation af løsningen.

Få en online præsentation af løsningen her

Du kan også give os et kald på 35 55 55 75

Relaterede Cases

CPH – SuccessFactors Big Suite Implementering

Københavns Lufthavn anvendte en bred vifte af IT-systemer til at understøtte deres HR-processer i den årlige HR-cyklus. Dette gjorde dem ude af stand til at køre en headcount rapport med deres HR-processer udført på mange måder på tværs af virksomheden.

KONE – Hosting af ’on-premise’ SAP system hos 2BM

KONEs udfordringer ved at flytte deres SAP HCM løsning i skyen blev løst ved en hosting-løsning hos 2BM. Dette sikrede KONE flere besparelser.

Ørsted – Fusion af lønsystemer

Ørsted blev skabt i 2006 gennem fusionen af seks større danske virksomheder: DONG, Elsam, Energi E2, Nesa, Københavns Energi og Frederiksberg Forsyning.

Det resulterede i et komplekst proces- og systemlandskab, som Ørsted var i gang med at strømline. En naturlig del af dette effektiviserings- og forbedringsprojekt var at sikre, at alle medarbejdere kan styres via den samme fælles SAP HCM-løsning; herunder udbetaling af løn, som førhen blev håndteret i fire forskellige systemer, hvoraf det ene ikke var SAP-baseret.

Grundfos – SAP Fiori

Folk har vænnet sig til hastigheden og enkeltheden i forbrugerapps, så erhvervsbrugere forventer det samme af forretningssoftware. Desuden gør mobil teknologi som telefoners kameraer og sensorer det muligt for virksomheder at effektivisere processer. Traditionelt er SAP kun blevet brugt på PC, og dets ”retro” interface har længe været genstand for hektisk debat. SAP har for nylig lanceret flere nye UI-teknologier, heriblandt Fiori og skærm-personaer, for at give erhvervsbrugeren en bedre oplevelse. Men hvordan tager en virksomhed de nye teknologier i brug, og hvilken teknologi skal de vælge? Med mere end 300 Fiori-apps kan det være en udfordring at finde ud af, hvor man skal starte.

Post Danmark – SAP HR & Payroll

For at fastholde sin førende position i et meget omskifteligt og konkurrencepræget marked bruger POST Danmark komplekse IT-værktøjer. De skal hjælpe med at understøtte forretningsprocesserne og sikre en altid tilstrækkelig IT-infrastruktur.

Jysk – Opgradering af global SAP Portal UI til ny UX

I alle JYSK-butikker verden over bruger medarbejderne JYSK HR Portal, og løsningen var ved at være gammel.

Implementering af nyt lønsystem

Kundens eksisterende lønningssystem løb tør for support i Danmark på grund af manglende tekniske opgraderingsmuligheder – derfor implementerede 2BM en integreret SAP Payroll-løsning (KMD Nettoløn).

Relaterede Blogs

Hvorfor jeg ville ansætte min mor

Det har været akavet. Det har været pinligt. Og måske skulle jeg ikke have gjort det. Men det har været mig magtpåliggende at forsøge at overbevise ledelsen de steder, jeg har arbejdet, om at ansætte min mor. Jeg er sikker på, at du kan forestille dig ledelsens reaktioner, der gik fra et løftet øjenbryn til et udtryk, der sagde: ”manden er kugleskør”.

Stroppetur for akademikere

Som mange andre af virksomhedens processer som indkøb, vedligeholdelse, lagerstyring osv. får onboarding bare ikke samme opmærksomhed. Men der er penge og prestige i, ikke alene at få en medarbejder produktiv så hurtigt som muligt, men også at få medarbejderen til at føle sig velkommen og ønsket. Med Onboarding 2.0 lukker SuccessFactors hullet mellem en succesfuld rekruttering og en forberedt opstart i organisationen.

Hvad vi mistede undervejs

For en rum tid siden, talte jeg om vigtigheden af forandringsledelse i et IT-projekt. Den sædvanlige plade. Den sikre holdning. ”Vi skal hjælpe organisationen og medarbejdere igennem den forestående forandring og bla bla bla”. Hvem kan være uenig? Heldigvis én. Hvorfor skal vi egentlig det?

Rekruttering i en ny tidsalder

Digitalisering og virtuelt arbejde. To elementer der er essentielle for os i disse tider. Hvordan bruger vi vores egne udviklede digitale kompetencer til effektivisering af arbejdsopgaver og processer?

Der er gået seks år siden SAP købte SuccessFactors – lad os evaluere … igen

Der er gået seks år siden SAP købte SuccessFactors – så hvad er der sket siden da? Først og fremmest er jeg gået fra at arbejde med on-premise til at arbejde med SuccessFactors, og jeg vil gøre mit bedste for at give en objektiv sammenligning og beskrivelse af nogle af SuccessFactors’ fordele og ulemper set med mine øjne.

HCM er lagt i graven – sig velkommen til…HXM (Human Experience Management)

Dette var det helt centrale budskab på årets SuccessConnect i kasinoernes hjemby; Las Vegas. 200 af de allermest profilerede CEO’s verden over var blevet enige om at ”shareholder value no longer is the main objective”.

Forstå Design Thinking og hvordan det kan skabe værdi for dig

Design Thinking er ved at blive et slagord, og virksomheder i forskellige brancher har eller er begyndt at inkorporere metoden i deres forretning.

OPDATERET: No-deal Brexit

Virksomheder i EU der handler med Storbritannien, eller som er fysisk tilstede i Storbritannien, bør på nuværende tidspunkt have igangsat projekter, der sikrer, at deres ERP-system fortsat kan leve op til de ændrede legale krav, der møder dem den 31. oktober.

Hvordan dit valg af SuccessFactors partner hænger sammen med udbuddet af marmelade

Hvert kvartal kommer der en ny SuccessFactors release med mellem 200 og 300 nye features. For rigtigt mange kunder, kan dette virke overvældende, derfor lister vi her en række anbefalinger til, hvordan disse releases bedst håndteres.

Projektacceleratorer i SuccessFactors implementeringer

Læs mere om, hvordan du kan realisere det fulde potentiale ved en SuccessFactors implementering og undgå faldgruber.

Relaterede Events

Den nye ferielov – uden sved på panden

2BM & KMD inviterer til temadag om den nye ferielov. Her vil vi i samarbejde med Lundgrens bl.a. fortælle dig, hvordan den nye ferielov adskiller sig fra den gamle.

Ny bestyrelsesformand til 2BM

En af de 100 vigtigste kvinder i Danmark blev den 23. april 2019 valgt som bestyrelsesformand hos SAP Konsulenthuset 2BM A/S: Caroline Søeborg Ahlefeldt, seriel iværksætter, CEO og bestyrelsesformand for Donkey Republic A/S og bestyrelsesmedlem hos Hartmanns A/S, Aarhus Universitet og Copenhagen Contemporary m.fl.

Lignende produkter

København

Livjægergade 17

2100 København Ø

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.com

KORT

KONTAKT OS

Aarhus

INCUBA / Åbogade 15

8200 Aarhus N

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.com

KORT

KONTAKT OS

Malmö

Jungmansgaten 12

211 19 Malmö

T: +45 3555 5575

CVR-nr: 25627261

M: info@2bm.com

KORT

KONTAKT OS

Share This